• Anasayfa
  • KAEÜ
  • E-Posta
  • EN
Birime özel logo
KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu
  • HAKKIMIZDA

    • Genel

      • Misyon (Amaç) - Vizyon - Temel Değerler - Stratejik Plan
      • Örgüt Şeması
      • İletişim Bilgilerimiz
      • Anasayfa
    • Yüksekokul Yönetimi

      • Yüksekokul Müdürü
      • Müdür Yardımcıları
      • Kurullarımız
      • Bölüm Başkanları
      • Yüksekokul Sekreteri
    • Tanıtım

      • Yüksekokulumuzun Tarihçesi
      • Akademik Personel
      • İdari Personel
  • ÖĞRENCİ

    • Genel

      • Akademik Takvim
      • Ders Bilgi Paketi (Bologna)
      • Staj Başvuruları
      • Sınav/Ders Programları
      • Engelsiz Öğrenci Birimi
      • Mezun Bilgi Sistemi
      • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
      • Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
      • Öğrenci Toplulukları
      • Eski Mezunlarımızın Yoksis İşlemleri
    • Mevzuat

      • Ön Lisans ve Lisans Yönetmeliği
      • Lisansüstü Yönetmeliği
      • Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
      • Dikey Geçiş Yönetmeliği
      • Yatay Geçiş Yönetmeliği
      • Tüm Mevzuat
    • Hizmetler

      • Yurt ve Barınma
      • Yemekhane
      • Kütüphane
      • Ahi Kart
      • Aile Sağlığı Merkezi
      • Psikolojik Destek Birimi
      • Öğrenci Butiği
      • E-Posta
      • Wi-Fi Erişimi
      • MS Office 365
      • Kampüs Dışı Erişim
      • Autodesk Yazılımları
    • Ulaşım

      • Şehir İçi Ulaşım
      • Şehir Dışı Ulaşım
    • Dış İlişkiler

      • Dış İlişkiler Ofisi
      • Erasmus
    • Eğitim Merkezleri

      • Sürekli Eğitim Merkezi
      • TÖMER
    • Sosyal Tesisler

      • Davulağıl Sosyal Tesisi
      • Halı Saha
      • Cacabey Kampüsü Spor Salonu
      • Bâb-ı Ahi Kafeterya
    • Aday Öğrenci

      • Tanıtım
      • Kırşehir Hakkında
      • Sanal Tur
      • Tercih (YÖKATLAS)
  • AKADEMİK

    • Büro Hizmetleri ve Sekreterlik

      • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
      • Çağrı Merkezi Hizmetleri
    • Finans Bankacılık ve Sigortacılık

      • Bankacılık ve Sigortacılık Programı
    • Görsel işitsel Teknikler Medya Yapımcılığı

      • Radyo ve Televizyon Programcılığı
    • Pazarlama ve Reklamcılık

      • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
      • Pazarlama Programı
    • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları

      • Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
    • Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri

      • Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı
    • Dış Ticaret

      • Dış Ticaret Programı
    • Yönetim Organizasyon

      • İşletme Yönetimi
      • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • KALİTE

    • Kurumsal

      • Misyon (Amaç) - Vizyon - Temel Değerler - Stratejik Plan
      • Politikalar
      • Temel Değerler
      • Etik Davranış İlkeleri Rehberi
      • Kurum Kültürü
      • Kalite Politikamız
      • Danışma Kurulu
      • Görev Tanımları
      • Organizasyon Şeması
      • Liderlik Yaklaşımı
    • Koordinatörlükler ve Komisyonlar

      • Birim Kalite Koordinatörlüğü
      • Birim EKGS Koordinatörlüğü
      • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
      • EKGS Koordinatörlüğü
      • Öğrenci Kalite Temsilcileri
      • Birim Sıfır Atık Komisyonu
      • Değer Tasarlama Komisyonu
    • Planlar

      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Planı
      • İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı
    • Raporlar

      • Birim İç Değerlendirme Raporu (KİDR)
      • Birim İç Tetkik Raporu
      • İç Kontrol Standartları Gerçekleşme Raporu
      • Memnuniyet Raporları
    • Süreç Yönetimi

      • Birim Süreçleri
      • Süreç Performans İzleme
      • İş Akış Şemaları
      • Belge Yönetim Sİstemi
    • EFQM Modeli

      • Birim EFQM Modeli Temsilcisi
      • Birim EFQM Modeli Komisyonu
      • EFQM Hazırlık Çalışmaları
    • İş Sağlığı Ve Güvenliği

      • İSG Acil Durum Planı
      • İSG Komisyonu
  • Anasayfa >
  • AKADEMİK >
  • Pazarlama ve Reklamcılık

Pazarlama Programı

  • Hakkında
  • Yönetim
  • Akademik Personel
  • Ders İçerikleri

Hakkında


Amaç :

Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, işletmelerin üretmiş oldukları mal ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazara sunulabilmesi için, gerekli planlama ve uygulamaları gerçekleştirebilecek, değişen pazar şartlarının gerektirdiği mesleki bilgi ve becerilerle donanmış, ülkemiz işletmelerinin pazarlama ve satış uygulamalarında ihtiyaç duydukları nitelikte meslek elemanlarının yetiştirilmesidir.

Hedef :

İşletmecilik, hukuk bilimleri ve alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip, alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen, mesleki plan ve projeleri gerçekleştiren ve çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek. Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı

öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma guruplarında sorumluluk alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanları yetiştirmek. Ayrıca; tarihi ve toplumsal değerlere saygılı, sosyal sorumluluk sahibi, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanıyla ilgili gelişmeleri izleyen

ve kendini sürekli yenileyen, kurumsal sosyal sorumluluk ve tüketici hakları bilgisi ve bilincine sahip, sanayi ve/ veya hizmet sektöründe yapılan işleri yerinde takip ederek mesleğine yönelik uygulama becerisi edinmiş bireyler yetiştirmektir.

Alınacak Derece :

Öğrenciler müfredat programındaki tüm şartları ve mezuniyet gerekliliklerini başarıyla tamamladıktan sonra, “Pazarlama” alanında Önlisans derecesi ile mezun olurlar.

Kabul Koşulları :

Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş ise ÖSS’den aldığı puan ya da sınavsız geçiş ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre ya da sınavsız geçiş müracaatı ile girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2 . Fotoğraf (12 adet)

Üst Kademeye Geçiş :

Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Meslek Yüksekokulları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" ile Yükseköğretim Kurulunun belirlediği uygulama esasları uyarınca, Meslek Yüksekokulları programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmaları ile ilgili sınav ve yerleştirme işlemleri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yürütülmektedir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programından önlisans düzeyinde mezun olan öğrencilerimiz mesleki eğitimlerini üst düzeye taşıyabilmek amacıyla ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.

Mezuniyet Koşulları :

Mezuniyet Şartları Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

Tarihçe :

2009 yılında eğitim-öğretime başlamıştır.

Mezun İstihdamı :

Mezunlarımız kamu kuramlarında ve özel sektörde pazarlamayla ilgili tüm birimlerde çalışabilmektedir. Süpermarketlerin yaygınlaşması sonucu bu kuruluşlarda; mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, raf ve mağaza düzenlemesi v.s alanlarında, hizmet sektöründe; sigortacılık, bankacılık ve çeşitli finansal hizmetlerin pazarlanması ve bölgenin özelliğine uygun olarak turizm pazarlamasında iş olanaklarına sahiptir. Ayrıca, işletmelerde kişisel satış elemanı olarak, reklamcılık ve tanıtım firmalarında, pazarlama araştırma kuruluşlarında, işletmelerin pazarlama departmanlarında görev alabilmektedirler. Bu program mezunları, KPSS’ den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında da memur olarak atanabilmektedir.

Sınav Değer. Kuralları :

Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.

Program Profili :

İş hayatında işletmelerde pazarlama biriminin sevk ve idaresinde, yöneticilere yardımcı olacak veya kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan iki yıllık bir yüksek öğretim programıdır. Pazarlama programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olan rektörlük üzerinden yürütür. Bu programın temel amacı, işletmelerin üretmiş oldukları mal ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazara sunulabilmesi için gerekli planlama ve uygulamaları gerçekleştirebilecek, değişen pazar şartlarının gerektirdiği mesleki bilgi ve becerilerle donanmış, ülkemiz işletmelerinin pazarlama ve satış uygulamalarında ihtiyaç duydukları meslek elemanlarının yetiştirilmesidir. Programda, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, marka, hedef pazar analizi, stratejilerin belirlenmesi, pazarlama araştırmaları, reklam, internette pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konularda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmektedir. Bu eğitim sonucunda öğrencilerimiz; bir mala ya da hizmete ihtiyaç duyan müşteri ya da tüketicileri belirleme, istenen ürünün özellikleri ve kalitesi hakkında bilgi verebilme, pazarlama meslek elemanı olarak hukuki sorumlulukların bilinmesi, yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme, emrinde çalışan kişilerin gözetim ve denetimini üstlenebilme, alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve dili kullanabilme, mevcut ve potansiyel müşterileri ziyaret etme ve müşteri ilişkilerini geliştirme, işletmeyi en iyi şekilde temsil etme gibi pazarlama alanının temel yeterliliklerine sahip olacaktır.

Yeterliklik Koşulları :

Ön lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için; Ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarması, 2 ) 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olması, • 30 iş günü (08 AKTS kredisi) boyunca yaz stajının tamamlanması gerekir. Detaylı bilgi için "Ahi Evran Üniversitesi Önlisans - Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği.




Yönetim


Bölüm Başkanı

Öğretim ElemanıAna Bilim Dalı/ProgramEmail
Öğr.Gör.Sbel KOYUN Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Pr

 


Akademik Personel


Adı SoyadıAna Bilim DalıE - Posta Adresi
Öğr. Gör. Mustafa TUNÇEL (Spor Bil.Fak. Gör.) Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Pr






04 Mayıs 2021 tarihinde yayınlandı.
FaLang translation system by Faboba
  • Dergiler

    • Ahi Evran Tıp Dergisi
    • Eğitim Fakültesi Dergisi
    • Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
    • İİBF Dergisi
    • Sağlık Bilimleri Dergisi
    • Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
    • Ziraat Fakültesi Dergisi
    • İF Dergisi
    • Mühendislik Bilimleri Dergisi
  • Bilgi Sistemleri

    • Öğrenci Bilgi Sistemi
    • Akademik Web Sayfaları
    • Elektronik Belge Yönetim Sistemi
    • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi
    • Ek Ders Otomasyonu
    • Bologna Bilgi Paketi
  • Birimler

    • Akademik Teşvik
    • BAP Koordinatörlüğü
    • Bilgi Edinme Birimi
    • Eğitimde Kalite Güvence Sistemi Koordinatörlüğü
    • Engelsiz Öğrenci Birimi
    • Erasmus - Dış İlişkiler Ofisi
    • Kalite Yönetim Koordinatörlüğü
    • Kongre ve Kültür Merkezi
    • Ortak Seçmeli Dersler Koordinatörlüğü
    • Pilot Tarım ve Jeotermal Koordinatörlüğü
    • Pilot Sağlık Koordinatörlüğü
    • Pedagojik Formasyon Birimi
    • Sürekli Eğitim Merkezi (AHİSEM)
    • YLSY Burs Programı Koordinatörlüğü
  • İletişim Formları

    • Memnuniyet Bildirim Formu
    • Bilgi İşlem Teknik Destek Formu
    • Yapı İşleri Bakım Onarım Talep Formu
    • Davulağıl Ziyaretçi Formu
  • Diğer

    • UNİKOP
    • Study In Turkey
    • Wi-Fi Kullanım Kılavuzları
    • Proxy Kullanım Kılavuzu
    • Gizlilik Politikası
    • Dokümantasyon
    • KVKK Dokümanları
    • Yemek Listesi
    • Yemek Satış
İLETİŞİM
Telefon : +90 850 441 02 44 (Dahili 47 46)
Fax : +90 386 280 47 45
E-Posta :
Adres : Bağbaşı Mah. Şehit Necdet Yağız Cad. No: 143 / E Merkez / KIRŞEHİR
Sosyal Medya
© 2025, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi
Eski Web Sitemiz
Geliştirme Ekibi